درخواست معافیت تحصیلی

نحوه دسترسی سامانه سازمان وظیفه عمومی یا سامانه آموزش

کلیه دانشجویان مشمول خدمت نظام وظیفه در تمامی مقاطع تحصیلی باید در بدو ورود به دانشگاه برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

شرایط درخواست

  • دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه

نحوه ثبت درخواست

یکی از دو روش زیر:

  • ثبت درخواست معافیت در سامانه سازمان وظیفه عمومی
  • ثبت درخواست در سامانه آموزش، منوی امور پذیرش > درخواست معافیت تحصیلی

گردش کار

درخواست معافیت تحصیلی پس از تکمیل و ارسال توسط دانشجو به ترتیب شامل مراحل زیر می‌شود:

روش اول: ثبت درخواست معافیت در سامانه سازمان وظیفه عمومی

  1. کارشناس وظیفه عمومی
  2. تأیید فراغت مقطع قبلی توسط کارشناس اداره پذیرش
  3. تأیید نهایی سازمان وظیفه
  4. ثبت معافیت در اداره پذیرش

روش دوم: ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه آموزش

  1. دریافت فرم توسط دانشجو از سامانه آموزش
  2. مراجعه دانشجو به دفاتر پلیس +۱۰ با همراه داشتن فرم اخذ شده از سامانه آموزش و کپی مدارک فارغ‌التحصیلی مقطع قبل
  3. دریافت برگ معافیت موقت
  4. تحویل برگ معافیت موقت به اداره پذیرش

برخی نکات

  • با توجه به این که روش اول نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و اداره پذیرش ندارد، استفاده از روش اول به دانشجویان توصیه می‌شود.
  • کلیه دانشجویان مشمول خدمت وظیفه بعد از ثبت نام در دانشگاه باید ظرف مدت یک ماه معافیت خود را اخذ و به دانشگاه تحویل دهند.
  • پذیرفته‌شدگانی که کارت معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت دارند، لازم است یک نسخه رونوشت آن ‌را به اداره پذیرش تحویل دهند.
  • پذیرفته شدگانی که درحال خدمت وظیفه عمومی‌ می‌باشند باید قبل از ثبت نام در دانشگاه از اداره پذیرش معرفی‌نامه قبولی خود را دریافت و به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند و پس از ترخیص نسبت به پذیرش در دانشگاه اقدام کنند.
  • نتیجه‌ی نهایی درخواست پس از تکمیل بررسی از طریق ایمیل به دانشجو اطلاع داده خواهد شد.