درخواست معافیت تحصیلی
نحوه دسترسی | سامانه سازمان وظیفه عمومی یا سامانه آموزش |
---|
کلیه دانشجویان مشمول خدمت نظام وظیفه در تمامی مقاطع تحصیلی باید در بدو ورود به دانشگاه برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.
شرایط درخواست
- دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه
نحوه ثبت درخواست
یکی از دو روش زیر:
- ثبت درخواست معافیت در سامانه سازمان وظیفه عمومی
- ثبت درخواست در سامانه آموزش، منوی امور پذیرش > درخواست معافیت تحصیلی
گردش کار
درخواست معافیت تحصیلی پس از تکمیل و ارسال توسط دانشجو به ترتیب شامل مراحل زیر میشود:
روش اول: ثبت درخواست معافیت در سامانه سازمان وظیفه عمومی
- کارشناس وظیفه عمومی
- تأیید فراغت مقطع قبلی توسط کارشناس اداره پذیرش
- تأیید نهایی سازمان وظیفه
- ثبت معافیت در اداره پذیرش
روش دوم: ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه آموزش
- دریافت فرم توسط دانشجو از سامانه آموزش
- مراجعه دانشجو به دفاتر پلیس +۱۰ با همراه داشتن فرم اخذ شده از سامانه آموزش و کپی مدارک فارغالتحصیلی مقطع قبل
- دریافت برگ معافیت موقت
- تحویل برگ معافیت موقت به اداره پذیرش
برخی نکات
- با توجه به این که روش اول نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و اداره پذیرش ندارد، استفاده از روش اول به دانشجویان توصیه میشود.
- کلیه دانشجویان مشمول خدمت وظیفه بعد از ثبت نام در دانشگاه باید ظرف مدت یک ماه معافیت خود را اخذ و به دانشگاه تحویل دهند.
- پذیرفتهشدگانی که کارت معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت دارند، لازم است یک نسخه رونوشت آن را به اداره پذیرش تحویل دهند.
- پذیرفته شدگانی که درحال خدمت وظیفه عمومی میباشند باید قبل از ثبت نام در دانشگاه از اداره پذیرش معرفینامه قبولی خود را دریافت و به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند و پس از ترخیص نسبت به پذیرش در دانشگاه اقدام کنند.
- نتیجهی نهایی درخواست پس از تکمیل بررسی از طریق ایمیل به دانشجو اطلاع داده خواهد شد.